Şeker Pankreas Kanserine Neden Olabilir | Sağlık Doktorları

Åžeker Pankreas Kanserine Neden Olabilir

Eylül 5th 2009 | Yazan: admin

İsveç’te yapılan bir araştırma, çok şekerli içecek ve yiyecek tüketmenin pankreas kanserine yakalanma riskini artırdığını ortaya koydu.

Karolinska Enstitüsünden araştırmacılar, sağlıklı 80 bin kadın ve erkeğin beslenme alışkanlıklarını 1997’den 2005’e kadar inceledi. Bu kişilerden 131’inin pankreas kanserine yakalandığı anlaşıldı.

Araştırmacılar, her gün bir ya da daha fazla şekerli gazlı içeceklerden tüketen kişilerin pankreas kanserine yakalanma riskinin bu içecekleri tüketmeyenlere göre yüzde 90 daha fazla olduğunu belirtti.

Araştırmada, her gün 5 kez yiyeceklerine ya da içeceklerine şeker ilave edenlerin bu kansere yakalanma riskinin şekerli yiyip içmeyenlere göre yüzde 70 fazla olduğu da ortaya çıktı.

Fazla şeker tüketiminin ensülin üretimini artırdığını, bunun da pankreas kanserine yol açabileceğini vurgulayan araştırmacılar, pankreas kanserinin erken teşhisinin ve tedavisinin zor olması nedeniyle önlem almanın gerekliliğine dikkati çekti.

Kaynak: Larsson SC, Bergkvist L, Wolk A. Consumption of sugar and sugar-sweetened foods and the risk of pancreatic cancer in a prospective study. Am J Clin Nutr. 2006 Nov;84(5):1171-6.



Benzer Konular

Çocukluk Çağında Beslenme

ÇOCUKLUK ÇAĞINDA BESLENME Sevgili Anne ve Baba, Çocuklarda normal büyüme ve gelişmenin izlenmesi, normalden sapmaların tespiti yoluyla hastalıkların belirlenmesi ve önlenmesi için gereklidir. Sağlıklı çocuk takibinde düzenli olarak boy, ağırlık ve baş çevresi ölçümleri yapılmalıdır. Her şeyden çok sevdiğiniz [...]

Tuz

Tuz vücudumuzda suyun tutulması, kas ve sinirlerin çalışması için gereklidir. Tuz, besinlerin bileşiminde bulunduğu gibi, göllerden, denizlerden ve kayalardan saf olarak da elde edilir. Elde edilen bu tuz, besinleri işleyerek saklamak ve yemeklerin lezzetini arttırmak için kullanılır. İnsanın günlük tuz gereksinmesi 5-15 [...]

Toprağın Besin Değeri

Su kesen domatesler ya da sönen salata yaprakları meyve ve sebzelerin tatsız oluşu genelde güçsüz ve besin değerinden yoksun toprağa bağlanırdı. Bunun sebebi olarak da aşırı tarım, sera üretimi ve çevre kirliliğinin neden olduğu asit yağmurları görülürdü. Almanya Gıda Kurumu DGE nin, 60 araştırma [...]

Tereyağı Ve Margarin Arasındaki Farklar

Yüzyıllardır insanlar tarafından doğal olarak üretilen ve dedelerimizin vazgeçilmez besinlerinden olan tereyağının kullanımı son 50 yılda önemli derecede azaldı: bunun en önemli nedeni margarinlerin yaygınlaşması ve daha ucuz bir şekilde tüketiciye sunulması. Oysa tereyağı ile margarinin arasında fiyat farkı ile [...]

Televizyon İzle Göbek Sahibi Ol

ABC News televizyonu ve Time dergisinin ortaklaşa yaptığı araştırmaya göre, aşırı şişman ABD lilerin çoğu aldıkları kalorilere, yağ ve karbonhidratlara dikkat etmiyor. Kilo vermek isteyen ABD lilerin sayısı 1950 li yıllardan bu yana iki kat arttı, fakat çok az kişi bu yönde harekete geçti. ABD lilerin sadece [...]

Sizin Düşünceleriniz:

İsminiz (gerekli):
Email (sitede görünmez) (gerekli):
Websiteniz (yoksa boş bırakınız):
Yazı Hakkındaki Düşünceleriniz:
XHTML: Kullanılabilir taglar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Copyright © 2010 SaÄŸlık Doktorları.